Co zrobić gdy klient nie płaci faktury?

Kontrahentowi, który zalega z płatnościami wyślijmy pocztą tradycyjną (listem poleconym i za potwierdzeniem odbioru!) przedsądowe wezwanie do zapłaty. Przygotowanie wezwania do zapłaty nie należy do rzeczy trudnych.

Jeżeli klient nie odbierze wezwania, treść wezwania wyślijmy także pocztą elektroniczną z użyciem opcji potwierdzenia odbioru wiadomości i potwierdzenia przeczytania. Wezwanie do zapłaty to pismo na jedną stronę A4, zawierające:

  • dane wierzyciela (nasze)
  • dane dłużnika (kontrahenta)
  • wysokość roszczenia (kwota faktury)
  • termin zapłaty (14 dni od otrzymana wezwania)
  • podstawa prawna (data, numer, tytuł umowy oraz data i numer faktury)
  • sposób zapłaty (np. przelew na konkretnie wskazany numer konta).
  • informację, że pismo jest ostatecznym wezwaniem przedprocesowym.

Do wezwania dołączymy fakturę, której ono dotyczy. Do pisma możemy oczywiście załączyć również np. kopię formularza zamówienia i protokół zdawczo-odbiorczego lub innych dowodów potwierdzających wykonanie przez nas usługi. W ten sposób dajemy kontrahentowi do zrozumienia, że posiadamy wszystkie potrzebne w postępowaniu sądowym dowody.

Jeżeli pismo nie przyniesie spodziewanych rezultatów czas na kolejny krok – skierowanie sprawy do e-sądu.

Porady online

Masz pytania? Napisz. Odpowiemy tak szybko, jak to możliwe.
Dodatkowe informacje: Po przyjęciu zapytania i wycenie kosztów, porada zostanie udzielona w ciągu dwóch dni roboczych.

Skontaktuj się z nami

Potrzebujesz pomocy prawnej? Umów się na spotkanie.
  1. ul. 3 Maja 19
    37-700 Przemyśl

    16 679 11 44

    maciej.bogucki@interia.pl

  2. Rzeszów

    602 441 504

    biuro@kancelariabogucki.pl